måndag 10 augusti 2009

Ljudbok i bilen...


Jaha då var semestern slut då. Tillbaks i bilen, riktning mot kontoret. Tungt.
Läsandet i sommar har blivit lite si och så med . Jag har många böcker på gång men det blir lite fjuttigt, ingen kontinuitet liksom.
Pappersböcker:
"Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus, "Gudfadern I" av Mario Puzo, "Shantaram" av Greg Roberts, "Kosmos" av Steven Hawking + några till.
Eböcker:
"Huckleberry Finn" av Mark Twain på Cool-er readern, "Pride and prejudice" av Jane Austen på Sony Reader och "Fågelbovägen" av Sara Kadefors på Cybooken. Dessutom håller jag sen länge på med andra "The Long Tail" av Chris Anderson på min gamla Palm Pilot, mest för att testa hur scrollande läsning upplevs. Ganska vilsamt faktiskt när man vant sig.

Ljudbok:
Också "Fågelbovägen" av Sara Kadefors. Ganska intressant att konsumera samma titel som ljud- och textbok. Nya bilder byggs upp i huvet! Ljudboken kör jag i bilen i gammalt hederligt CD format även om jag försökte använda mp3 varianten i Cybooken. Användarinterfacet är dock för dåligt. Ljudbok i bilens högtalare ger ganska behaglig bilkörning. Jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar